Tuntikuvaukset

Jooga

Joogan pyrkimyksenä on tasapainoittaa keho ja mieli sekä ylläpitää terveyttä ja elinvoimaa. Joogaharjoitus antaa sinulle puiteet tutustua itseesi, pysähtyä oman totuuden äärelle ja luoda suuntia omalle elämälle. 

Flow
Flow

(vinyasa) Flow

Vinyasa Flow on dynaaminen harjoitus, jossa liikutaan hengityksen tahdissa sulavasti asanasta toiseen.

Flow jooga kehittää voimaa, kestävyyttä ja lisää liikkuvuutta. Jokainen tunti on aina erilainen, riippuen ohjaajasta sekä tunnin mahdollisesta teemasta (esim. kierrot, taaksetaivutukset ym.).
Tunti sopii aloittelijoille sekä jo joogaa harrastaneille!
Lisäksi järjestämme säännöllisesti Vinyasa Flow joogan alkeiskursseja missä käydään läpi perusteita: tutustuen fyysisen harjoituksen asanoihin sekä hengitystekniikkaan.

Yin
Yin

Yin

Yin yhdistää perinteistä joogaa kiinalaisen lääketieteen oppeihin. Yin on passiivinen, rauhallinen ja ennen kaikkea kehoa avaava harjoitus. Asennoissa pysytään useampi minuutti  avaten tilaa mm. sidekudoksiin ja ligamentteihin. Kehoa ja mieltä tasapainoittava, hermostoa rauhoittava harjoitus vie meidät syvemmälle kehon kireyksiin ja lukkoihin, vauhdittaen samalla sidekudosalueiden aineenvaihduntaa. 
Yin&Yang
Yin&Yang

Yin&Yang

Tunnilla yhdistyy joogan molemmat puolet; dynaamisuus ja syvävenyttävä harjoitus. Yang on virtaava, lihaksista tehtävä, maskuliininen osa harjoitusta, kun taas Yin on pysäyttävä, avaukset passiivisia, feminiininen osa harjoitusta. 

Aerial
Aerial

Aerial (ilmajooga)

Ilmajooga sitoo yhteen ilma-akrobatian ja joogan luoden kehoa palvelevan, mielettömän harjoituksen! Tunnilla käytetään tukena katosta roikkuvaa silkkikangasta, joka kannattelee kehoa ja antaa harjoitukselle uudet ulottuvuudet. Jo ensimmäisen kerran jälkeen huomaat rangan pidentyneen ja ryhdin parantuneen!


Ei sovellu raskaana oleville!

Ethän käytä koruja/vahvaa meikkiä tunneilla, silkkien suojaamiseksi.

Tuntien ryhmäkoko on max. 9 hlöä.


Hatha

Hathajooga on joogan klassisin ja länsimaissa tunnetuin muoto. Rauhallinen ja lempeä hathajooga koostuu joogan perusliikkeistä ja on monien nykyaikaisten joogalajien perusta. Hathaa on dynaamisempaa ja lempeämpää (mellow).


Avoimet harjoitukset

Studio ja harjoitus välineet (myös silkit) käytössäsi vapaasti. Harjoitus tapahtuu omatoimisesti, ei ohjausta!

Meditaatio

Ohjattu meditaatioharjoitus.

Masterclass

Pitkä harjoitus, eri teemojen mukaan yin tai yang tyyliin toteutettuna. Teemana voi olla esim. siirtymät, taaksetaivutukset, inversiot, hengitysharjoitukset tms.

Workshop

Työpaja, joka yhdistää teorian fyysiseen harjoitukseen. Workshoppien tarkoitus on aina antaa osallistujalleen uutta tietoutta.

Sointukylpy

Sointukylvyssä, eli äänimaljarentoutuksessa maataan mukavasti alustalla ohjaajan soittaessa äänimaljoja ja gongia luoden tilaan harmonisen äänimaailman. Sointukylvyssä saa vain olla. Sointukylvyn harmoniset äänet puhdistavat mielen ja luovat monipuolisen mahdollisuuden syvään rentoutumiseen soivien äänimaljojen ja gongin äänimaailmassa. Siinä päästetään irti jännityksistä, huolista ja arjen kiireestä äänimaailman huuhdellessa kehoa, mieltä ja sielua. Sointukylpy voi vaikuttaa mm. stressiä, unettomuutta, ahdistusta ja kehon jännitystiloja lieventävästi. Tutkimuksien mukaan syvällä rentouden tilalla voidaan myös alentaa verenpainetta ja vaikuttaa aineenvaihduntaan. Kokemukset sointukylvyn jälkeen ovat osoittaneet, että ihmiset löytävät äänten avulla helposti rauhan, selkeyden ja kyvyn olla läsnä hetkessä. Harmonisten äänten kokeminen säännöllisesti vaikuttaa stressinsieto- ja keskittymiskykyyn. Sointukylvyn jälkeen olo voi olla pitkään seesteinen ja uni tulla tavallista helpommin, mutta kokemukset ovat aina yksilöllisiä. 


Ei sovellu raskaana oleville!

Jos tarvitset pään alle tyynyä, niin ota mukaan oma tyyny. Tilasta löytyy vilttejä ja alustoja.

Hinta: 12,- / hlö / krt suoritetaan käteisellä paikan päällä ohjaajalle.

Huomioithan


Tunnit ovat kestoltaan 60 - 90 min, viikkokalenterista näet tunnin pituuden.

Pidäthän huolen omasta hygieniasta, pesethän maton käytön jälkeen ja siivoathan aina omat jälkesi studiolla.

Jos sinulla on terveydellisiä rajoitteita tai jos olet raskaana anna opettajasi tietää, jolloin hän voi parhaiten tukea sinun harjoitustasi.

Harjoitus tapahtuu aina omalla vastuulla!